اشتباه عجیب شیائومی برای تبلیغ میموجی موجب تمسخر کاربران شد

شیائومی در اشتباهی عجیب و ناشیانه، برای معرفی میموجی (Mimoji) یکی از تبلیعات اپل را به کار برده است.
اگر به خاطر داشته باشید، چندسال پیش شیائومی را اپل چین میشناختند. این مقایسه گاهی اوقات باعث میشد که این شرکت جایگاه خود را با اپل اشتباه بگیرد. چند روز قبل، شیائومی از قابلیتی با عنوان میموجی (Mimoji) یا استفاده از کاراکترهای انیمیشینی و کارتونی با حرکات صورت افراد پردهبرداری کرد، که ظاهرا نسخهای از میموجی (Memoji) اپل است. شیائومی نام تجاری Mi را از دو حرف اول صورتکهای مبتنی بر واقعیت افزوده اپل به عاریت گرفته است. البته شیائومی با انتشار بیانیهای کپیسازی میموجی خود را از روی اپل به هیچ عنوان نپذیرفت. حال اندکی بعد از انکار شیائومی، این شرکت چینی با استفاده از تبلیغات اپل موجب خنده کاربران شده است.
می CC9 که بهتازگی از سوی شیائومی معرفی شده بود، از این قابلیت جدید بهرهمند است. یکی از کاربران ویبو، تبلیغ اپل را که به اشتباه روی سایتهای JD.com و Suning قرار گرفته بود، مشاهده کرد. در این سایتها استیکر متحرک یک هنرمند موسیقی بهنام خالید رابینسون به نمایش درآمده است که اپل برای معرفی میموجی (Memoji) از آن استفاده کرده بود. ژی جیون (Xu Jieyun)، مدیر روابط عمومی شیائومی اعلام کرده است کارمندان این شرکت محتوای اشتباهی را روی سایت قرار دادهاند. بعداز این اتفاق، شیائومی تمام منابع تبلیغاتی اپل را که روی سرورهای تجارت الکترونیک این شرکت بود، پاک کرد.
در سال ۲۰۱۴، جانی ایو، طراح ارشد اپل، بعد از دیدن رابط کاربری و طراحی سختافزاری محصولات شیائومی، آن را یک دزدی خوانده بود.
در چندسال گذشته، شیائومی در حال ثابت کردن ارزش محصولات خود بوده است. این شرکت چینی سال گذشته با فروش ۱۲۲.۶ میلیون گوشی بعد از هواوی در رتبه چهارم تولید گوشی قرار داشت.