استقرار طرح ۳۰۷۰ منشا تحول بسیاری در سازمان تامین اجتماعی است
![](https://tritanews.ir/wp-content/uploads/2020/12/301274-660x400.jpg)
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبداله شیرکوند، مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر ، در نشست هماندیشی با روسا و کارشناسان استان ،در خصوص نحوه اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ گفت : با اجرای این طرح در سازمان تامین اجتماعی قرار است تا پایان بهمن ماه سال جاری، بخش مهمی از فرایندهای ارائه خدمات در این سازمان غیرحضوری شود.
وی افزود: با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری، بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه در سال کاسته خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعی بوشهر ، با اشاره به طرح ۳۰۷۰ آن را طرحی مهم و تحولگرا در توسعه سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: با اجرای این طرح برای استفاده از بسیاری خدمات و انجام بخش عمده امور بیمهای، نیاز به مراجعه حضوری منتفی می شود و این تحول بزرگ در ارائه خدمات به جامعه ۴۴ میلیون نفر تاثیر و پیامدهای مثبت اجتماعی، فرهنگی و روانی بسیاری در پی خواهد داشت.
شیرکوند با اشاره به سیر تحولات تاریخی در سازمان، تاثیرگذاری و پیامدهای ویروس کرونا و واکاوی اهمیت اجرای طرح ۳۰۷۰ در آینده را مورد بررسی قرار داد و گفت: بی شک استقرار طرح ۳۰۷۰ منشا تحول بسیاری در سطح سازمان و در نزد مخاطبان آن است و هرچه سازمان تامین اجتماعی در کارهای زیربنایی، موفقتر عمل کند، چشمانداز و آینده درخشانتری پیش روی کارکنان و مخاطبان خواهد داشت.
شیرکوند افزود :کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش بیماری، سبب کاهش هزینه و اتلاف وقت است و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل میکند و برنامه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جهت تعریف شده است.
وی نقش مشاوران در راهبری و هدایت امور طرح ۳۰۷۰ در شعب را بسیار اثرگذار و تعیینکننده توصیف کرد و گفت: فضای کار مشاوران به دو محیط درون و برون از شعب تقسیم می شود و وظیفه دارند در قدم اول ضمن تعامل، واکاوی و آگاهسازی طرح ۳۰۷۰ در داخل شعبه؛ همافزایی طرح در نزد همه کارکنان را نیز توسعه دهند.
شیرکوند ادامه داد : در گام بعدی برقراری ارتباط و تعامل سازنده با انجمنها، کانون، تشکیلات بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان، کارگاههای بزرگ و… جهت آگاهسازی و اثربخشی این طرح ملی است که نقش تعیینکنندهای در اهداف سازمانی دارد که بستر لازم آن ، بصورت آموزش مجازی جهت مخاطبین سازمان فراهم شده است .
مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر در این نشست تاکید کرد: نقش واحدهای اطلاع رسانی ، ارتباطات مردمی ، فناوری اطلاعات و پشتیبانی در توسعه طرح ملی ۳۰۷۰ بسیار حساس و پراهمیت است.
در این جلسه ،کارگروه طرح ۳۰۷۰ با حضور کارکنان حوزه های مختلف تشکیل شد و مقرر شد ، بمنظور آگاه سازی ،در کلیه شعب تامین اجتماعی استان، میز خدمت غیرحضوری فعالیت خود را آغاز نماید.