استقبال خوب از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه بیمه شدگان استقبال خوبی از طرح خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی داشتند، اظهار داشت: استقبال بیمه شدگان از خدمات خرید خدمت سربازی، هدیه ازدواج و کمک هزینه مراسم ترحیم با اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری بیش از ۹۰ درصد در اسفند ماه بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران گفت: خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که طی ماههای اخیر با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال توسعه و پیاده سازی است، تسهیل قابل توجهی در خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش داشته و این طرح در پایان پیاده سازی مزایای متعددی برای مجموعه کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت.
اورنگ ادامه داد: این طرح با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجعه حضوری سالیانه مردم به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی انجام گرفت و کاهش این حجم از مراجعات قطعاً موجب تحول اساسی در ارائه خدمات خواهد شد، تحول در الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری، کنترل و نظارت بر این فرآیندها، کاهش سوء استفاده و تخلفات احتمالی نیز با تکمیل طرح ۳۰۷۰ به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به مزایای طرح نسخه الکترونیک، اظهار داشت: کمک به حفظ محیط زیست با حذف کاغذ، جایگزینی کارت ملی برای دریافت تمامی خدمات درمانی، رعایت موارد بهداشتی در دوران همه گیری بیماری کرونا و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دارویی و در مانیبرخی از مزایای این طرح هستند که از ابتدای اسفند ماه سالجاری محقق شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با اشاره به روش های استعلام استحقاق درمان بیمه شدگان با کد ملی، اظهار داشت: مراجعه به سایت medical.tamin.ir، شمارهگیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، شمارهگیری #۱*۱۴۲۰*۴*، استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir ، شمارهگیری #۱۶۶۶* ، انتخاب گزینه ۱ (استحقاقسنجی)، روشهای استعلام استحقاق درمان است.
اورنگ افزود: در مواردی که بیمهشده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند و تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری میتوانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه es.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.