آخرین اخبار از فعالیت های جدید بابک زرین، آهنگساز مطرح ایرانی
بابک زرین آهنگساز گفت: مشغول تولید تک آهنگ برای دو خواننده مطرح هستم و برای «رحمان ۱۴۰۰» موسیقی متن آماده میکنم.
بابک زرین موزیسین و آهنگساز کشورمان، آثار مشهور فراوانی را از خود به جای گذاشته است. آهنگسازی خوانندگانی چون سالار عقیلی، محمد علیزاده، حمید حامی، چنگیز حبیبیان، رضا صادقی، خشایار اعتمادی، فریدون آسرایی و بسیاری از خوانندگان پاپ و سنتی ایران در کنار موسیقی فیلم هایی چون «معمای شاه»، «تبریز در مه» و غیره از جمله آثاری است که از زرین به جا مانده است.
آخرین اثری که زرین آهنگسازی آن را بر عهده داشت و بارها در فضای مجازی میان دوستداران موسیقی بازنشر شد و حواشی فراوانی هم به همراه داشت، قطعه «یازده ستاره» سرود رسمی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. این قطعه را سالار عقیلی خوانده بود. کسی که بارها با زرین همکاری کرده و در مصاحبه های مختلف از این آهنگساز تمجید کرده است.
بابک زرین در خصوص فعالیت های این روزهایش؛گفت: مشغول تولید تک آهنگ برای سالار عقیلی و محمد اصفهانی هستم. همچنین برای فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی موسیقی متن آماده می کنم.
این آهنگساز در خصوص معرفی چند خواننده جوان اظهار کرد: برای سه خواننده جوان با نام های علیرضا علیزاده، سعید ترابی و سعید شریعت که به تازگی پا به عرصه موسیقی گذاشته اند، قطعاتی را تولید کرده ام. در نظر دارم که این سه جوان مستعد را به دوستداران هنر اول معرفی کنم. سبک آن ها پاپ – کلاسیک و صدایشان بسیار فوق العاده است. البته در میان آن ها سعید شریعت تیتراژ سریال «ساخت ایران ۲» را خوانده است و تا حدی مردم صدایش را شنیده اند.
زرین درباره علاقه اش به موسیقی گفت: معمولا میان موسیقی سنتی و پاپ فرقی قائل نیستم و هر دو را دوست دارم. کار من موسیقی است و از کارم لذت می برم. اولویتم کار در حوزه موسیقی است و جزئیاتش برایم اهمیتی ندارد.
وی در خصوص بازخورد قطعه «یازده ستاره» اظهار کرد: به نظرم آمار همه چیز را در خصوص شنیده شدن این قطعه مشخص کرده است. «یازده ستاره» در سه ماه ابتدایی سال ۹۷، بیشترین دانلود را در میان تمامی آهنگ های تولید شده در این ایام، به خود اختصاص داده بود. این قطعه ایرانی بودن را به خوبی در خود گنجانده بود و کاملا با فضای حماسی مسابقات هم خوانی داشت. «یازده ستاره» می توانست مانند خیلی از قطعات دیگر ویژه جام جهانی، قالبی تکراری و آهنگسازی کلاسیک داشته باشد، اما اینگونه نبود.