تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • رشد ۱۳ درصدی تولید مس محتوی معدنی و ۳۸ درصدی فروش در پنج‌ماهه نخست

  • اعلام ساعت کاری شعب بانک تجارت تا پایان شهریور

  • شعب استان البرز بیمه آسیا میزبان مدیران ارشد شرکت

  • مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: افتتاح نخستین شعبه دیجیتال بانک در نیمه دوم سال

  • گام تازه بانک سینا و ایران‌خودرو برای گسترش همکاری‌های مشترک

  • حضور مدیران بانک ملی ایران در واحد ارتباط مردمی برای پاسخگویی مستقیم به مشتریان

  • بانوان کارگری ایمیدرو موفق به کسب مقام سوم مسابقات تنیس روی میز

  • بورس کالا روشی مطمئن برای سرمایه‌گذاران در بازار طلاست

  • تحقق ۱۰۴ درصدی اهداف پست بانک ایران در مبلغ تعهدات انجام شده برای صدور ضمانتنامه‌ و گشایش اعتبار اسنادی داخلی تا پایان مردادماه ۱۴۰۴

  • سفر مدیر عامل پست بانک ایران و هیات همراه به استان کردستان

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›گلایه مردم از نحوه برخورد پرسنل و کادر درمان بیمارستان ها

گلایه مردم از نحوه برخورد پرسنل و کادر درمان بیمارستان ها

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۸-۰۶-۲۳

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، گفت: نارضایتی از نحوه برخورد پرسنل و کادر درمان، از شایع ترین شکایت های مردمی در سامانه ۱۹۰ است.

به گزارش تریتا نیوز، محمد حسین حیدری، روز شنبه در همایش سراسری دفاتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، اظهارداشت: برنامه عملیاتی در حوزه دفاتر بازرسی در ستاد وزارت بهداشت مشتمل بر چهار هدف است که شامل ارتقاء نظام جامع پاسخگویی به شکایات، ارتقاء سلامت و کاهش فساد اداری، استقرار ۱۰۰ درصدی نظام جامع نظارت و بازرسی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و افزایش سرانه آموزش‌های ویژه مدیران و کارکنان است.

وی افزود: همچنین این برنامه عملیاتی مشتمل بر ۱۰ برنامه و ۵۷ فعالیت است. به عنوان مثال اقداماتی را در استان تهران انجام دادیم؛ به طوریکه کلیه مراکز جراحی محدود را در استان تهران مورد پایش قرار دادیم و ۱۱۵ مرکز MMT را در استان تهران بازرسی کردیم. در مراحل بعدی بازدید و پایش آزمایشگاه‌های استان تهران را در دستور کار داریم.

حیدری با اشاره بحث حقوق شهروندی در حوزه سلامت، گفت: با توجه به اینکه منشور حقوق شهروندی در سال ۱۳۹۵ مصوب شد و به امضای ریاست جمهوری رسید، پیوست حقوق شهروندی در سلامت نیز مطرح و در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مانند شیراز و کرمان پیگیری شد. بر همین اساس سامانه حقوق شهروندی شکل گرفت و در حال حاضر در ۱۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به صورت پایلوت در حال تکمیل است.

وی در ادامه با اشاره به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، افزود: امسال بحث دارو در سامانه ۱۹۰ به دلیل مشکلاتی که در این حوزه به وجود آمد، پررنگ‌تر شد. طبق بررسی‌ها دیدیم که در این سامانه پاسخگویی مناسبی در حوزه دارو به مردم نداریم؛ چرا که کارشناسان سامانه ۱۹۰ به داروخانه‌ها و یا شرکت‌ها متصل نبودند. بر همین اساس شرایطی فراهم شد تا بتوانیم به سامانه اچ ای ایکس متصل شویم و وضعیت دارو را به طور شفاف به اطلاع مردم برسانیم؛ به طوری که بتوانیم به تمامی داروخانه‌ها متصل شویم. در این صورت می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که دارو به راحتی به دست بیماران برسد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۳۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ برقرار شد، گفت: از این تماس‌ها حدود ۲۳هزار و ۹۷۵ تماس یا شکایت در حوزه درمان بوده است. همچنین ۴۹۸۰ شکایت مرتبط با اورژانس، ۳۷۳۱ شکایت مرتبط با دفاتر خدمات سلامت شهری و روستایی و ۳۴۸۷ شکایت نیز مرتبط با تعرفه بوده است. نارضایتی از نحوه برخورد پرسنل و کادر درمان در سال ۹۷ در رده اول قرار داشته، اما امسال در رده دوم قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به مسئله ممنوعیت ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: این موضوع بسیار مورد تاکید است و جزء موارد مورد توجه در سامانه ۱۹۰ قرار گرفته است. در عین حال در حوزه دارو طبق مقایسه‌ای که میان تماس‌های سه ماهه اول سال ۹۸ با سه ماه مشابه آن در سال ۹۷ انجام شد؛ شاهد بودیم که میزان تماس‌ها در حوزه دارو با توجه به تحریم‌ها و مشکلات دارویی بالاتر رفته است. در حوزه بهداشت نیز با افزایش تماس مواجه بودیم، اما در حوزه تعرفه‌ها کاهش شکایات و تماس‌ها را شاهد بودیم. در عین حال ۹۴ درصد از مردمی که در حوزه درمان با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته بودند از وضعیت پاسخگویی این سامانه رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه نارضایتی از نحوه برخورد پرسنل و کادر درمان از شایع ترین شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ بوده و در دومین رده قرار دارد، گفت: به هر حال وقتی بیماران وارد بیمارستان می‌شوند، در وضعیت خاصی بوده و نیازمند دریافت خدمات هستند. بنابراین وظیفه کادر بهداشتی درمانی این است که خدمات را به مردم ارائه دهد و برایشان توضیح دهد. بنابراین در حوزه درمان باید انعطاف پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و فرآیندها را برای بیماران توضیح دهیم.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=89181
تگ ها برخورد پرسنل و کادر درمان بیمارستان هاتمامی داروخانه‌هاحوزه بهداشتشایع ترین شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰شکایات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکیشکایات وزارت بهداشتکادر درمان بیمارستان ها

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    درمان پروستات با زالو درمانی

    ۱۳۹۶-۰۶-۳۰
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    گیاهی برای درمان سرما خوردگی

    ۱۳۹۶-۰۹-۲۲
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    وقتی مصرف مکمل ها سبب ناباروری می شود

    ۱۳۹۶-۰۴-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    آب چاه زمزم سالم است/شایعه ناسالم بودن آب چاه زمزم تکذیب می شود

    ۱۳۹۶-۰۵-۲۸
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    درباره فواید چای سبز بیشتر بدانید

    ۱۳۹۶-۰۵-۱۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    روش های ضد عفونی کردن بالش‌ها

    ۱۳۹۸-۰۷-۲۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • رشد ۱۳ درصدی تولید مس محتوی معدنی و ۳۸ درصدی فروش در پنج‌ماهه نخست

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵
  • اعلام ساعت کاری شعب بانک تجارت تا پایان شهریور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵
  • شعب استان البرز بیمه آسیا میزبان مدیران ارشد شرکت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵
  • مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: افتتاح نخستین شعبه دیجیتال بانک در نیمه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵
  • گام تازه بانک سینا و ایران‌خودرو برای گسترش همکاری‌های مشترک

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است