تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تلخ و شیرینِ زنانی پرانرژی در کمدی “دو روز دیرتر ” 

  • معاون وزیر نفت در بازدید از پتروشیمی بندرامام: پتروشیمی بندر امام، یکی از بازیگران اصلی کاهش اتلاف انرژی در کشور است/ در طرح تحولی بندرامام نوین، واحدهای قدیمی با فناوری‌های جدید جایگزین می‌شوند

  • رئیس فراکسیون نظارت بر نفت، گاز و پتروشیمی: پروژه‌های جدید بندرامام روند مناسبی دارند/ مدیرعامل پتروشیمی بندرامام: در مسیر هوشمندسازی و توسعه انرژی‌های پاک حرکت می‌کنیم

  • در نشست بررسی چالش‌ها و مسائل پتروشیمی اروند مطرح شد؛ همگرایی دولت و مجلس برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت پتروشیمی

  • محمد شریعتمداری خبر داد؛اعلام آمادگی بیش از ۲۸۷ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در پتروفن ۱۴۰۴/ پتروفن بازوی نوآوری صنعت پتروشیمی می‌شود

  • هم‌ افزایی موسسه اعتباری ملل و استانداری خراسان رضوی؛ آغاز دور جدیدی از همکاری‌های استراتژیک

  • اوج‌گیری دوباره بوعلی پس از اورهال سنگین؛ ثبت جهش ۱۲۱ درصدی درآمد و دوبرابر شدن تولید در آبان‌ماه ۱۴۰۴

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: بانک اقتصاد نوین اضافه‌برداشت ندارد

  • شگویا، پیشتاز بهینه‌سازی انرژی در صنعت پتروشیمی کشور شد؛ جهش بزرگ پتروشیمی شهید تندگویان در مدیریت انرژی با صرفه‌جویی میلیاردی در بخار، آب و برق

  • انعقاد تفاهم نامه مجتمع تولید شیشه در گچساران با مشارکت مؤثر بانک سپه

دانش و فناوری
صفحه اصلی›دانش و فناوری›چگونه بدون دعوا در یک بحث کاری پیروز شویم

چگونه بدون دعوا در یک بحث کاری پیروز شویم

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۴-۲۰

زمانی که صحبت از اختصاص بودجه‌ی شرکت به میان می‌آید همه قصد دارند آن را در بخش خودشان سرمایه‌گذاری کنند. چگونه می‌توان در چنین شرایطی پیروز شد؟

بحث و مشاجره کردن ممکن است در هر مکالمه‌ای پیش بیاید اما متأسفانه تعداد کمی از مردم می‌دانند که در چنین شرایطی چگونه باید به روشی تأثیرگذار بحث کنند. به همین دلیل بسیاری از ملاقات‌های کاری به هیچ نتیجه‌ی روشن و واضحی نمی‌رسند و تنها باعث هدر رفتن پول و وقت می‌شوند. افرادی که دارای شخصیت ساده هستند زمانی که با یک نظر مخالف مواجه می‌شوند به اعتبار شخص مقابل حمله می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌گویند افراد بازاریاب هیچ اطلاعات درست و حسابی در مورد فروش ندارند. زدن چنین حرف‌هایی هیچ موقع به شما کمک نمی‌کند که در یک مشاجره برنده شوید.

win arguments

یکی دیگر از روش‌های پیچیده این است که تلاش می‌کنند با اشاره کردن به نقطه ضعف‌های طرف مقابل در یک مشاجره یا بحث پیروز شوند. تمرکز کردن روی نقاط ضعف یک بحث باعث می‌شود که یک طرف مشاجره قوی‌تر شده و در نتیجه در بحث پیروز شود. به‌عنوان مثال فرض کنید شرکتی می‌خواهد بودجه‌ی خود را روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کند. یکی از کارمندان به نام جو قصد دارد که این پول را صرف شرکت در یک نمایشگاه تجاری کند درحالی‌که کارمند دیگری به نام جین قصد دارد که پول را برای سرمایه‌گذاری روی طراحی جدید سایت خرج کند. آن‌ها صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز می‌کنند:

جو: وب‌سایت ما در حال حاضر هیچ فروشی نداشته است چرا باید بودجه‌ی شرکت را برای توسعه‌ی آن خرج کنیم؟

جین: در آخرین نمایشگاهی که شرکت کردیم تنها دستاوردمان این بود که ۲۰ کارت ویزیت از شرکت‌های مختلف جمع کردیم. چرا باید این کار را دوباره انجام دهید؟

جو و جین هر دو به نقطه ضعف‌های هم اشاره کرده‌اند و قصد دارند تا با جو سازی کردن علیه یکدیگر مشاجره را پیروز شوند. هیچ کدام از آن‌ها در این مشاجره پیروز نخواهند شد زیرا احساس می‌کنند که طرف مقابل شرایط را ناعادلانه در نظر گرفته است. این مدل از گفتگو به هیچ جایی نخواهد رسید و تنها باعث شرمندگی طرفین خواهد شد. این که یک نفر دائما در مشاجره‌ها پیروز شود یعنی موقعیت شغلی او باارزش‌تر از موقعیت شغلی دیگران است.

طبق مقاله‌ای که اخیرا در مجله‌ی Atlantic چاپ شده بهترین روش برای پیروز شدن در یک مشاجره این است که سعی نکنید موقعیت طرف مقابل را ضعیف کنید. در عوض شما باید خودتان را در موقعیت طرف مقابل قرار دهید و سعی کنید در چنین شرایطی راه حل‌های بهتری ارائه دهید. از آنجایی که طرف مقابل اصلا انتظار چنین چیزی را ندارد کاملا خلع صلاح شده و شانس پیروزی شما بیشتر می‌شود. به‌عنوان مثال گفتگوی زیر را در نظر بگیرید:

جین: شرکت کردن در نمایشگاه‌ها می‌تواند ارزش زیادی به شرکت ما بدهد. این کار نه تنها فروش ما را بالا می‌برد بلکه برای مهندسین و کارشناسان فروش این موقعیت را ایجاد می‌کند که بتوانند از نزدیک با مشتری‌ها گفتگو کنند. شرکت کردن در نمایشگاه‌ها همچنین باعث بهبود روابط عمومی شرکت می‌شود زیرا ممکن است که تحت پوشش خبرگزاری‌ها قرار بگیریم و اگر یک نمایشگاه مهم را از دست بدهیم ممکن است مردم فکر کنند که با مشکلات مالی روبه‌رو شده‌ایم و شاید این موضوع برای شرکت خوب نباشد. جو آیا توانستم شرایط و علت پیشنهاد تو را خوب توضیح بدهم؟

جو: من خودم هم نمی‌توانستم مزایای شرکت کردن در نمایشگاه را به این خوبی توضیح دهم.

win arguments

جین با شرح دقیق موقعیت جو توانست اعتبار خودش را افزایش دهد. همچنین این تمرین ذهنی به او کمک خواهد کرد که موقعیت فعلی جو را بهتر درک کند و حتی شاید به این نتیجه برسد که ایده‌ی جو بهتر از ایده‌ی خودش است. اما بیایید تصور کنیم که جین همچنان معتقد است که پیشنهاد خودش بهتر است. او با تعریف کردن از ایده‌ی جو تمام امتیازی که لازم است تا شرایط را به نفع خودش تغییر دهد در اختیار دارد و بحث را این‌گونه ادامه می‌دهد:

جو: به نظر می‌رسد که به توافق رسیده‌ باشیم. پس تو هم موافقی که بودجه را باید به شرکت در نمایشگاه اختصاص دهیم؟

جین: نه به این سرعت. این نمایشگاه به‌طور کامل توسط خبرگزاری‌ها تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. تنها تبلیغاتی که از شرکت در نمایشگاه گذشته گرفتیم این بود که خودمان اخبار آن را منتشر کردیم. بسیاری از رقبای ما پارسال در این نمایشگاه شرکت نکردند بنابراین کمتر کسی متوجه عدم حضور ما خواهد شد. در ۳ ماه آینده ما جلسه‌ی سالیانه‌ی ملاقات با کاربران را برگزار می‌کنیم که موقعیت خوبی برای ملاقات و گفتگو با مشتری‌ها است. اکثر افرادی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند رقبای ما هستند نه افرادی که قصد خرید کردن داشته باشند و احتمالا به همین دلیل است که سال گذشته نتوانستیم فروش خوبی بعد از شرکت در نمایشگاه داشته باشیم. بنابراین فکر نمی‌کنم که سرمایه‌گذاری کردن برای شرکت در نمایشگاه برای ما سودی داشته باشد.

win arguments

جین یک تحلیل تأثیرگذار از نتیجه‌ی شرکت در نمایشگاه سال قبل ارائه داد و حال که شرایط جلسه به نفع او تغییر کرده است صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد:

جین: من معتقدم که یک طراحی جدید وب‌سایت می‌تواند به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم برای شرکت ما مفیدتر باشد…

در چنین شرایطی که تصمیم جو به چالش کشیده شده است احتمال پیروزی جین در جلسه بیشتر است مخصوصا اگر بتواند دلایل خوب و قانع‌کننده‌ای برای نظر خودش بیان کند. اما اگر جو هم از همین روش برای مبارزه استفاده کند و ایده‌ی جین را در موقعیت مشابهی قرار دهد همه می‌توانند اطلاعات مفیدی با شرکت در این جلسه کسب کنند و این به نفع شرکت خواهد بود. جین و جو با به وجود آوردن این شرایط تمام زوایای تصمیم‌های خودشان را برای دیگران توضیح می‌دهند و مطمئنا به یک تصمیم‌گیری مناسب برای خرج کردن بودجه‌ی بازاریابی شرکت خواهند رسید و این یک موقعیت برد برای هر دو طرف است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=19048

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • دانش و فناوری

    سونی اکسپریا آر ۱ و سونی اکسپریا آر ۱ پلاس معرفی شدند

    ۱۳۹۶-۰۸-۰۷
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    هواوی آنر روتر ۲ و نسخه ۳ در ۱ آنر روتر رونمایی شدند

    ۱۳۹۶-۰۷-۲۳
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    افتتاح کارخانه ایران خودرو کرمانشاه

    ۱۳۹۶-۰۵-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    مشخصات شاسی بلند بی ام و X7 منتشر شد

    ۱۳۹۶-۱۰-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    هشدار مدیر اپل در مورد پایان رهبری آمریکا در دنیای فناوری

    ۱۳۹۶-۰۱-۲۰
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    مشخصه خارق العاده HUAWEI Mate 10 که بدون آن نمی توانید زندگی کنید!

    ۱۳۹۶-۰۹-۲۲
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تلخ و شیرینِ زنانی پرانرژی در کمدی “دو روز دیرتر ” 

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • معاون وزیر نفت در بازدید از پتروشیمی بندرامام: پتروشیمی بندر امام، یکی از بازیگران اصلی کاهش ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • رئیس فراکسیون نظارت بر نفت، گاز و پتروشیمی: پروژه‌های جدید بندرامام روند مناسبی دارند/ مدیرعامل ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • در نشست بررسی چالش‌ها و مسائل پتروشیمی اروند مطرح شد؛ همگرایی دولت و مجلس برای بهبود ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • محمد شریعتمداری خبر داد؛اعلام آمادگی بیش از ۲۸۷ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در پتروفن ۱۴۰۴/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است