تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بانک صادرات ایران پیشگام حمایت از اجاره‌نشین‌ها؛ جهش ۱۷۹ درصدی پرداخت وام ودیعه مسکن در ۹ ماه ۱۴۰۴

  • بهره‌برداری از ۷۳ طرح و پروژه پست‌بانک ایران همزمان با سی‌امین سال فعالیت

  • پیام دکتر بنائیان مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن یک دی، سی امین سال فعالیت بانک

  • تغییر ساعت كار واحدهای بانك ملت از اول دی ماه

  • ابتکار عمل حاکمیتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبیین نقش عملیاتی بانک توسعه تعاون

  • سرمایه بانک توسعه تعاون باید افزایش یابد

  • ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین

  • بانک سینا به جمع سه بانک برتر کشور پیوست 

  • سرمایه‌گذاری برای تولید، یک راهبرد ملی است

  • عرضه مزدا EZ با حساب وکالتی بانک صادرات ایران

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›به نام مشتری؛ به کام واسطه

به نام مشتری؛ به کام واسطه

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۰۸-۰۳

نویسنده: امیرخسرو فخریان


تریتا نیوز ، یکی از مهم ترین موضوعاتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن به عنوان تفاوت بارز و در حقیقت مزیت خود بر صنوف سنتی نام می‌برند تخفیف‌های متنوعی است که از سوی این فروشگاه‌ها به خریداران و مشتریان خود عرضه می‌شود. تخفیف‌هایی که به هیچ عنوان در صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی از آن خبری نیست.
در صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی، کالاها به قیمت مصرف کننده که بر روی آن درج شده است به خریدار ارائه می‌شود و سود فروشنده از تخفیفی که تولید کننده برای آنها در نظر می‌گیرد و کالا را با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی آن در اختیارشان قرار می‌دهد به دست می‌آید. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ تلاش می‌شود تا کالاها با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی آنها به دست مصرف کننده برسد. این همان شعار “همواره تخفیف بودن” است که برخی از اعضای بزرگ این اتحادیه با این شعار فعالیت می کنند و وجه بارز تفاوت این رسته از  فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و سایر  صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی است و باعث شده است که خریدار در انتخاب نهایی بین این دو، به دلایل مختلفی که خارج از حوصله این بحث است و از جمله به دلیل همواره تخفیف بودن و وجه تخفیفی بودن فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در انتخاب این فروشگاه‌ها و ترجیح آن بر صنوف و فروشگاه‌های سنتی، تردیدی به خود راه ندهد.

در کنار مخالفت‌هایی که از سوی صنوف سنتی و حامیان رسانه‌ای آنها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان نظام نوین توزیع کالا و خدمات می‌شود و البته استقبال مطلوب مردم از این فروشگاه‌ها و گسترش روزافزون شعبات فروشگاهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور، نشان می‌دهد که این مخالفت‌ها راه به جایی هم نبرده است. اخیرا “کاهش تخفیف‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای” مطرح و چنین وانمود می‌شود که تنها تفاوت و برتری فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی که ارائه تخفیف‌های متنوع و گوناگون بوده است در حال رنگ باختن است. به همین دلیل است که افراد، اتحادیه‌ها و رسانه‌های مخالف نظام نوین توزیع، با ذوق و شعف این موضوع را دستمایه دور جدیدی از حملات خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده‌اند.

قطعا این انتظار که فروشگاه زنجیره‌ای در هر حالتی، تخفیف‌های حداکثری را به مشتری اختصاص بدهد نه ممکن، نه مطلوب و نه از نگاه اقتصادی معقولانه است. چرا که اساسا ارائه تخفیف از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه یک وظیفه و تکلیف که در حقیقت خدمتی است که می‌تواند ارائه شود و یا ارائه نشود. محدود و منحصر نمودن مزیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در موضوع تخفیف و ارائه تخفیفات متنوع به مشتریان، نعل وارونه زدن است که مخالفان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نظام نوین توزیع می‌کوشند تا از طریق آن، نیت واقعی خود از مخالفت با نظام نوین توزیع را در لفافه نگرانی از کاهش تخفیفات ارائه شده، پیچیده و به نام مردم و مشتری و در حقیقت به کام دلال‌ها و واسطه هایی که هیچ گونه خدمات و یا ارزش افزوده ای را ارائه نمی کنند، تمام کنند و  فروشگاه‌های زنجیره‌ای را که نقش بسیار مثبت و موثری در کاهش زنجیره تولید و حذف واسطه‌ها و دلالان را دارند، کم اهمیت جلوه دهند.

بدیهی است برای هماهنگی بیشتر در اجرای سیاست های دولت محترم خصوصا در توزیع کالای اساسی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از یک طرف و عدم اجازه تولیدکننده برای افزایش قیمت‌ها یعنی همان چیزی که می‌توان آن را قیمت گذاری دستوری نامید موجب می‌شود تولیدکننده، کالای تولیدی را با کمترین میزان تخفیف به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و طبیعتا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این کالاها با حداقل تخفیف‌ ممکن به خریدار و مصرف کننده عرضه کنند.

هر کس که اندک آشنایی با علم اقتصاد و صنعت خرده فروشی داشته باشد، قطعا از ارتباط مستقیم موضوع ارائه تخفیف یا عدم ارائه آن با  بهای تمام شده کالا و خدمات و نیز وجود شرایط رقابتی در بازار مطلع است که این امر در توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری که منطبق با سیاست های دولت محترم و در راستای وجود شفافیت در توزیع و امکان رصد آنها است، بیشتر ملموس تر است. با همه آنچه که گفته شد و بنا بر آنچه که در عالم واقع رخ می‌دهد حاکی از آن است که خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقایسه با صنوف سنتی، برای مصرف کننده و خریدار به مراتب مقرون به صرفه‌تر است و این موضوع به دلیل شفافیت حداکثری عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حداکثری بودن نظارت نهادهای گوناگون که گاها تا پنج لایه نظارتی هم می‌رسد، قابل اثبات است.

فروشگاه های زنجیره ای در خدمات خود به ارائه استانداردهایی چون استاندارد کیفیت، استاندارد قیمت و استاندارد خدمت متعهد هستند و این مهم یکی از بزرگترین جلوه های تفاوت به عنوان سیستم نوین توزیع در عرصه خرده فروشی با سایر بخشهای توزیع در کشور محسوب می شود که نتیجه آن وجود اطمینان و اعتماد مشتریان در تهیه کالاهای با اصالت خصوصا کالاهای سلامت محور با پرداخت هزینه کمتر ریالی و صرفه جویی در زمان را می توان نام برد افزایش روز به روز  اقبال عمومی مردم شریف در تهیه مایحتاج خود از فروشگاه های زنجیره ای تحت پوشش این اتحادیه، گواهی بر این ادعاست.

*ریاست اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=132605
تگ ها اقتصادتریتانیوزتولیدصنعتفروشگاه های زنجیره ایکالا

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    گفتگوی بی پرده رییس کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی با مردم : بانک ها خود را حامی تولید ...

    ۱۳۹۹-۱۰-۲۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ضرغامی: توسعه پلتفرم‌های دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است

    ۱۴۰۰-۱۰-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    وزیر اقتصاد:  تاب آوری ایران در ۷ سال تحریم الگوی قابل توجهی برای کشورهای منطقه است/ گسترش همکاری‌های اقتصادی ...

    ۱۴۰۳-۱۲-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    همکاری شعبه بجنورد با سازمان نظام مهندسی ساختمان

    ۱۴۰۰-۰۹-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    برگزاری بوت‌کمپ استارتاپی IOT/5G با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پاسخ مدیران بانک مسکن به سوالات مردمی

    ۱۳۹۹-۱۱-۰۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بانک صادرات ایران پیشگام حمایت از اجاره‌نشین‌ها؛ جهش ۱۷۹ درصدی پرداخت وام ودیعه مسکن در ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۳۰
  • بهره‌برداری از ۷۳ طرح و پروژه پست‌بانک ایران همزمان با سی‌امین سال فعالیت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۳۰
  • پیام دکتر بنائیان مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت فرا رسیدن یک دی، سی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۳۰
  • تغییر ساعت كار واحدهای بانك ملت از اول دی ماه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۳۰
  • ابتکار عمل حاکمیتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبیین نقش عملیاتی بانک توسعه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۳۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است