اکران «فیلشاه» از مهرماه
فیلم انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان مهرماه برپرده سینماها اکران میشود.
برای نخستین بار است که حوزه هنری برای پخش یک فیلم سینمایی پیش از پایان مراحل تولید اقدام می کند. اتفاقی که پیش از این درباره کمدیهای پرفروشی همچون «نهنگ عنبر»، «سلام بمبئی» و… در موسساتی همچون فیلمیران شاهد آن بودیم.
«فیلشاه» که به تازگی پس از ۱۵ ماه کار مداوم، مراحل فنی خود را پشت سر گذاشته، هم اکنون آخرین مراحل پست پروداکشن را طی می کند. طبق برنامه ریزی گروه «هنرپویا» اکران عمومی این انیمیشن از مهرماه امسال در سینماهای کشور آغاز می شود.
پیش از این حوزه هنری پخش انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» اثر قبلی «هنرپویا» را برعهده داشت که با اقبال بسیار کودکان و خانواده ها مواجه شد و توانست علی رغم اکران در گروه «آزاد» موفقیت خوبی را در گیشه سینماها بدست آورد. این فیلم با بیش از یک میلیون مخاطب، سومین فیلم پرمخاطب سال ۹۴ لقب گرفت.
بهنظر می رسد پس از موفقیت اثر قبلی گروه هنرپویا در گیشه سینما، حوزه هنری با گرفتن حق پخش این انیمیشن باکیفیت ایرانی پیش از اتمام تولید، به دنبال تکرار موفقیت قبلی است.
اکنون عوامل انیمیشن «فیلشاه» در تلاش اند تا با استفاده از تجربه های موفقی که در اکران های بین المللی «شاهزاده روم» کسب کردند، این انیمیشن را به طور همزمان به چهار زبان عربی، فارسی، انگلیسی و فرانسوی عرضه کنند.
«فیلشاه» انیمیشنی پر کاراکتر است که در تولید آن تیمی ۱۵۰ نفره مشارکت داشته اند. موسیقی ارکسترال، فیلمنامه ای جذاب برای مخاطبان کودک و نوجوان و پیشرفت در زمینه های مختلف فنی از جمله نقاط قوت این انیمیشن محسوب می شود.
در توضیحات اولیه ای که در خصوص داستان انیمیشن سینمایی «فیلشاه» منتشر شده، آمده است: در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل ها صاحب فرزندی می شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گندهاش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می شود… .
«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی کاملا خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است.
گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار “فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید” پایه گذاری شده و در اولین قدم نیز انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال ۱۳۹۴ با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش ۵ میلیارد تومانی عنوان سومین فیلم پربیننده سال ۹۴ را از آن خود سازد.