تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • مهندس مجتبی یوسفی، نماینده محترم مردم اهواز: با همت تیم مدیریتی جدید و تلاش همکاران موسسه اعتباری ملل مسیر تحول هموار خواهد شد

  • سومین سفر استانی دکتر جمالی به اهواز: تقویت هم‌افزایی و ارتقای بهره‌وری در موسسه اعتباری ملل

  • برای نخستین بار رکوردی که صنعت پتاس را تکان داد؛مدیرعامل پتاس خوروبیابانک: خوروبیابانک رکورد تولید ماهانه پتاس را شکست

  • دکتر کامبیز مهدیزاده طراح ابر پروژه آبراه ایران

  • حضور فعال پست بانک ایران در سومین کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای سازمانی و نمایشگاه جنبی

  • مدیرعامل پست بانک ایران: خلق تجربه کاربری متفاوت، محور اصلی ارزش‌آفرینی فرایندمحور در شبکه‌های تأمین پلتفرمی است

  • نیروی انسانی، عامل اصلی هوشمندی سازمان است

  • مدیریت عملکرد الگوی مدیریت شرکت و ارزیابی عملکرد مبنای تصمیمات مدیران ارشد شرکت خواهد بود

  • تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بیمه‌ای استان‌ها

  • برگزاری کارگروه مدیریت عملکرد و جلسات ممیزی در همایش روسای شعب بیمه آسیا

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›استراتژی برندهای چندگانه راهی برای ورود به بازارهای جهانی

استراتژی برندهای چندگانه راهی برای ورود به بازارهای جهانی

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۹-۱۱

تریتا نیوز -یونیلیور، نستله، کوکاکولا و P&G از نام‌های بزرگی هستند که سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را تصاحب کرده‌اند. این شرکت‌های پرآوازه که در تمام دنیا به‌واسطه برندهای زیرمجموعه و محصولات گوناگون خود شناخته می‌شوند، برای رسیدن به چنین جایگاهی، در کنار دیگر فاکتورهای لازم کسب‌وکار، از استراتژی «برندهای چندگانه» یا مولتی‌برند بهره می‌برند. نگاهی گذرا به چنین نمونه‌هایی نشان‌دهنده آن است که برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش دامنه و سهم بازار خود حتی فراتر از مرزهای داخلی هستند، یک استراتژی برند چندگانه تا چه اندازه لازم است. چنین استراتژی‌ای برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات خود را با نیازها و بخش‌های مختلف بازار تطبیق دهد و پیرو آن از مزایای دیگری هم سود ببرد.

در ابتدا بهتر است تعریف مشخصی از استراتژی برندهای چندگانه ارائه شود. این استراتژی که از ایده کلیدی تنوع بخشیدن به محصولات و خدمات یک شرکت تبعیت می‌کند، در واقع یک رویکرد بازاریابی و تجاری است که در آن یک شرکت، چندین برند یا خط تولید متمایز را در یک بازار ارائه می‌دهد. هر یک از این برندها موقعیت متفاوتی دارند، به مخاطبان هدف خاصی پاسخ می‌دهد و به شرکت کمک می‌کند تا سهم وسیع‌تری از بازار را به‌دست آورد.

علاوه بر این‌، استراتژی چندبرند برای رشد جهانی حیاتی است، چراکه به شرکت اجازه می‌دهد: با بازارهای محلی خاص انطباق پیدا کند، از تنوع کالا و کاهش ریسک بهره ببرد، از برندهای مورد اعتماد در بازارهای جدید استفاده کند، به مخاطب گسترده‌تری دسترسی پیدا کند، در ارتباط با قوانین مختلف جهانی راحت‌تر حرکت کند، به تغییرات در بازارهای جهانی پاسخگو باشد، برای رقابتی ماندن بر نوآوری در زمینه‌های مختلف تمرکز کند.

پس تا این‌جا می‌توان گفت مزایای اصلی و کلی استراتژی برندهای چندگانه به این شکل است:

افزایش سهم بازار: استراتژی چندبرند به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف بازار را با برندهای مختلف هدف قرار دهند. این می‌تواند منجر به افزایش سهم بازار در هر بازار و همچنین سهم کلی بازار شود.

کاهش ریسک: یک استراتژی چندبرند می‌تواند با تنوع بخشیدن به سبد محصولات و پایگاه مشتری یک شرکت، ریسک را کاهش دهد، به این معنی که اگر یک برند در یک بازار خاص عملکرد ضعیفی داشته باشد، برندهای دیگر می‌توانند به جبرات ضرر کمک کنند.

افزایش آگاهی از برند: برندهای چندگانه منجر به افزایش آگاهی از برند و شناخت بیشتر شرکت مادر می‌شوند. به این دلیل که مصرف‌کنندگان از شرکتی که چندین محصول و خدمات در دسترس دارد، آگاهی بیشتری دارند.

بهبود تصویر برند: چندبرندی به بهبود تصویر کلی برند یک شرکت کمک می‌کند، چراکه مصرف‌کنندگان احتمالاً تصور بهتری نسبت به شرکتی با چندین برند موفق و نوآور دارند.

انطباق با فرهنگ‌ها و ترجیحات محلی: این استراتژی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را با فرهنگ‌ها و ترجیحات خاص بازارهای مختلف تطبیق دهند که برای موفقیت در بازارهای جهانی ضروری است.

ساخت یک سبد برند قوی‌تر: برندهای چندگانه باعث تنوع و تقویت سبد محصولات شرکت‌ها می‌شود. این ویژگی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و خریداران بالقوه جذاب‌تر باشد.

ارزش ویژه برند: استراتژی چندبرند به شرکت در ایجاد ارزش ویژه برند کمک می‌کند، به این دلیل که هر برند هویت منحصر به فرد خود را می‌سازد و ناموفق بودن یک برند، لزوماً به اعتبار برندهای دیگر شرکت لطمه‌ای نمی‌زند.

همان‌طور که در ابتدا به این مسأله اشاره شد استراتژی برندهای چندگانه ابزاری ضروری برای شرکت‌هایی است که به دنبال دستیابی به رشد جهانی هستند. از نمونه‌های جهانی موفق چنین شرکت‌هایی در ابتدای متن نام برده شد؛ شرکت یونیلیور یک شرکت کالاهای مصرفی است که بیش از ۴۰۰ برند را در اختیار دارد و کسب‌وکار خود را در بیش از ۱۹۰ کشور گسترش داده است، یا شرکت نستله یک شرکت جهانی غذا و نوشیدنی است که مالک بیش از ۲۰۰۰ برند از جمله نسکافه و کیت‌کت است، استراتژی چند برند به این شرکت اجازه داده تا در حدود ۱۹۰ کشور توسعه پیدا کند و در بسیاری از دسته‌ها به رهبری بازار جهانی دست یابد. از نمونه‌های داخلی چنین شرکت‌هایی می‌توان از شرکت وطن‌زرین نام برد که با هدف برآورده‌سازی نیازهای روزافزون و متنوع مخاطبان، تنوع قابل قبولی در دسته کالاهای مختلف تحت نام برندهای متفاوت ارائه کرده است و نتیجه چنین تلاشی وجود بیش از ۲۰۰ نوع کالا در سبد محصولات این گروه است.

منابع:

https://blog.getmanifest.ai/multi-brand-strategy/

https://www.omi.co/marketing/multi-brand-marketing-strategy/

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)

• صنعت آبزی پروری

• فروش مستقیم

• صنعت IOT

حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=178079

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    فرماندهی میدانی بی نظیر مدیرعامل بانک مسکن

    ۱۴۰۲-۱۰-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    توزیع اسکناس نو ممنوع شد

    ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    کارت مهر، کارت زندگی مردم می‌شود

    ۱۴۰۲-۰۲-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دکتر فرزین در همایش بازرسان: شفاف سازی، موثرترین شیوه در کاهش جرائم و تخلفات اداری است

    ۱۴۰۱-۰۸-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    غرفه فعال بانک دی در نخستین روز از چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت پتروشیمی

    ۱۴۰۱-۱۱-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    دیدار عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و معاون وزیر نفت

    ۱۴۰۱-۰۲-۲۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • مهندس مجتبی یوسفی، نماینده محترم مردم اهواز: با همت تیم مدیریتی جدید و تلاش همکاران ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • سومین سفر استانی دکتر جمالی به اهواز: تقویت هم‌افزایی و ارتقای بهره‌وری در موسسه اعتباری ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • برای نخستین بار رکوردی که صنعت پتاس را تکان داد؛مدیرعامل پتاس خوروبیابانک: خوروبیابانک رکورد تولید ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • دکتر کامبیز مهدیزاده طراح ابر پروژه آبراه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • حضور فعال پست بانک ایران در سومین کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای سازمانی و نمایشگاه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است